Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2023  
         
  Articol:   ASPECTE BENEFICE ALE TEHNOLOGIILOR INFORMAȚIONALE ȘI DE COMUNICARE ÎN PROCESUL DE PREGĂTIRE A SPECIALIȘTILOR DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT. / BENEFICIAL ASPECTS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE TRAINING PROCESS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT SPECIALISTS.

Autori:  GHEORGHE VOLCU, IRINA VOLCU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.68(4).30

Received 2023 2024 January 22; Revised 2024 February 14; Accepted 2024 February 15; Available online 2024 March 15; Available print 2024 March 15.
pp. 37-46

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat. Aspecte benefice ale tehnologiilor informaționale și de comunicare în procesul de pregătire a specialiștilor de educație fizică și sport. Articolul dat abordează problema atât a necesității tehnologiilor informaționale și de comunicare (TIC) în procesul de pregătire a specialiștilor în domeniul educației fizice și sportului, cât și aspectele benefice ale acestora în cadrul procesului dat. Analiza surselor bibliografice la problema abordată, permite să constatăm rolul tehnologiilor informaționale și de comunicare din punctul de vedere al pregătirii profesionale al specialistului de profil. Utilizarea tehnologiilor în procesul instructiv-educativ, contribuie la dezvoltarea pentru studenți, a abilităților impuse de societatea modernă, focalizând procesul educațional asupra studentului, care la rândul său devine subiectul procesului de învățământ. Tehnologiile informaționale și de comunicare oferă acces instantaneu la informație, motiv pentru care prezența acesteia în procesul didactic este atât de importantă. Implementarea tehnologiilor creează, de asemenea, căi de instruire diferențiate pentru a satisface nevoile unice ale studenților ca instruiți individuali. Personalul implicat în procesul didactic trebuie să posede, pe lângă cunoștințele teoretice și practice aferente disciplinei studiate, și abilitați de utilizare a tehnologiilor informaționale. La etapa actuală, utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor de către profesori și studenți a devenit o prioritate. Axarea pe tehnologiile informaționale și de comunicare în procesul de predare-învățare-evaluare, devine o necesitate stringentă în condițiile societății informaționale contemporane.

Cuvinte cheie: Beneficiu, calculator, competență digitală, educație fizică, pregătire profesională, sport, student, tehnologii informaționale și de comunicare.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă